Κυριακή 9 Απριλίου 2017

Σάντρα Ελευθερίου "Η σημασία που έχουν οι μικρές χαρές της ζωής"







Η Σάντρα Ελευθερίου ζει και εργάζεται στη Λάρνακα. Είναι παντρεμένη και έχει δύο κόρες. Σπούδασε γραφικές τέχνες και από το 2004 εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας εικονογράφος παιδικών βιβλίων. Έχει εικονογραφήσει και επιμεληθεί περισσότερα από πενήντα βιβλία. Το 2008 και το 2009 κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό εικονογράφησης που προκήρυξε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Παιδικού-Νεανικού Βιβλίου, ενώ το 2009 και το 2010 έλαβε το Κρατικό Βραβείο Εικονογράφησης Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου. Είναι η εικονογράφος που αντιπροσώπευσε την Κύπρο στην Τιμητική Λίστα του ΙΒΒΥ 2012. Παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή όπου επίσης έχει διακριθεί. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στην σελίδα της: www.sandraeleftheriou.webs.com.




 Διαβάσαμε το βιβλίο σας "Ο φύλακας του 8 - η αρχή" και μας μάγεψε από την πρώτη σελίδα. Πώς "γεννήθηκε" ο Αιμίλιος Τράι;
Πριν απαντήσω, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία και τις όμορφες ερωτήσεις που μου έχετε ετοιμάσει.  Εύχομαι οι απαντήσεις να είναι εξίσου ενδιαφέρουσες :)
Τώρα, για να απαντήσω στην ερώτηση περί γεννήσεως του κυρίου Τράι…  Θα μπορούσα να πω πως ο Αιμίλιος γεννήθηκε μετά από ένα γεγονός που με συγκλόνισε ή με προβλημάτισε, ή μετά από σκέψη και έρευνα, αλλά τίποτε απ’ αυτά δε θα ήταν αλήθεια.  Στην πραγματικότητα, έχω την εντύπωση πως, προϋπήρχε και απλά συναντηθήκαμε.  Έγραψα (και γράφω) την ιστορία του, περισσότερο αφουγκραζόμενη παρά σκεπτόμενη. 

- Συνήθως οι ήρωες των βιβλίων κουβαλάνε ένα κομμάτι του δημιουργού τους. Συμβαίνει αυτό με τον Αιμίλιο και εσας; Σε ποιο σημείο;
Ο Αιμίλιος δέχεται παθητικά το πεπρωμένο του κι έχω την εντύπωση πως το ίδιο κάνω κι εγώ, ίσως πιο συχνά απ’ όσο θα έπρεπε.  Απ’ εκεί και πέρα, έχω διαμοιράσει στοιχεία του χαρακτήρα μου σε όλους τους ήρωες, πολύ φοβάμαι, ακόμη και στην Ερασμία…

- Πώς και επιλέξατε τις πατούσες και τα χέρια για να δώσετε τις μαγικές ιδιότητες στους ήρωές σας;
Με ενθουσιάζει πάντα η ιδέα της πιθανότητας.  Αν όσα γνωρίζουμε για τη ρεφλεξολογία, έσμιγαν με τη φαντασία και τον μύθο, ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα.  Όταν άρχισα να γράφω την ιστορία του Αιμίλιου, η μια ιδέα έφερε την άλλη και έτσι βγήκε ο φύλακας του οκτώ. 

- Ο τίτλος του βιβλίου είναι "Οφύλακας του 8 - η αρχή"
  οπότε προφανώς έχει και συνέχεια. Είναι μια ιστορία ολοκληρωμένη που την "σπάσατε" ή ακόμα "κυοφορείται";
Κυοφορείται…  Είμαι στον όγδοο μήνα :)  Απ’ την αρχή βέβαια γνωρίζω πώς θα καταλήξουν κάποια πράγματα, αλλά ακόμη γράφω.  Δεν έχω κάτι ολοκληρωμένο, έχω κι εγώ την αγωνία να δω πώς θα εξελιχθεί η ιστορία μέχρι το τρίτο βιβλίο της σειράς.

- Να σας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα; Πώς ήταν η Σάντρα σαν παιδί;
 
Όταν ήμουνα μικρή, το πιο σύνηθες σχόλιο που έκαναν στη μαμά μου ήταν «καλό παιδί η Σάντρα, αλλά στον κόσμο της».  Τρομερά αφηρημένη, ποτέ δεν ήξερα το πρόγραμμα του σχολείου, για την φωτογράφηση πήγαινα με λουλουδάτο πουκάμισο και για την εκδρομή με στολή και γραβάτα.  Το σάντουιτς αιωνίως ξεχασμένο στη σχολική τσάντα, τα βιβλία στο σπίτι.  Τώρα την αφηρημάδα την έχω κάνει επάγγελμα.

- Ξεκινήσατε την καριέρα σας ως εικονογράφος. Είσασταν από τα παιδιά που ζωγραφίζατε παντού και οπουδήποτε? 
Ω, ναι!  Το χειρότερο που έκανα (νομίζω) ήταν να χαράξω, ούτε που θυμάμαι τι, πάνω στον τοίχο του σπιτιού ενός γείτονα όταν πήγαμε επίσκεψη κι εγώ βαρέθηκα.  Θυμάμαι πως είχα δυσκολευτεί γιατί η πέτρα ήταν σκληρή κι έτσι ήμουν πολύ περήφανη που τα κατάφερα.  Έξαλλος ο γείτονας!  Αλλά και τα τραπέζια, οι καρέκλες, τα εσωτερικά των ντουλαπιών, όλα ήταν ζωγραφισμένα. 

- Ποιο ήταν το αγαπημένο σας βιβλίο ως παιδι;
Με την Κατερίνα, την αδερφή μου, περνούσαμε ώρες ολόκληρες διαβάζοντας τις «Ιστορίες απ’ όλο τον κόσμο», ένα βιβλίο που έχω δυστυχώς χάσει και ακόμη ψάχνω να βρω τη συγκεκριμένη έκδοση.  Και «Ο εγωιστής γίγαντας».  Ακόμη και τώρα, όταν το διαβάζω, δακρύζω. 

- Ο Αιμίλιος Τράι είναι ένα παιδι με μαγικές δυνάμεις. Συνήθως τα παιδιά φαντάζονται ότι έχουν μαγικές δυνάμεις. Εσείς σαν παιδί ;
Να πετώ και να γίνομαι αόρατη.  Το να γίνομαι αόρατη το κατάφερνα αρκετά, το να πετάξω, ουδέποτε το επιχείρησα.  Μου έχει μείνει απωθημένο.

- Το βιβλίο το έχετε αφιερώσει στους γονείς σας. Τι ήταν αυτό που κρατήσατε από τους γονεις σας, όσον αφορά στο μεγάλωμα των δικών σας παιδιών;  
Τη σημασία που έχουν οι μικρές χαρές της ζωής, την αξία του «όχι» εκεί που πρέπει, την αγάπη για την οικογένεια και τον σεβασμό για την προσωπική ελευθερία.   

- Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας μια ομορφη συνήθεια που έχετε με τα παιδιά σας;
Με τις δύο μου κόρες, Κριτωνία και Αφροδίτη, έχουμε μια πολύ όμορφη σχέση, μοιραζόμαστε τα πάντα, από στιγμές και συναισθήματα μέχρι ρούχα.  Είναι δύσκολο να ξεχωρίσω μια συνήθεια, πραγματικά ό,τι κάνω μαζί τους το νιώθω σημαντικό και όμορφο.

- Πότε να περιμένουμε το 2ο βιβλίο της σειράς "Ο φύλακας του 8"; Ανυπομονούμε!
Την έκδοση του 2ου βιβλίου της τριλογίας την είχαμε συζητήσει εξαρχής με τον Διονύση, τον εκδότη μου.  Άρχισα να γράφω λίγο μετά την έκδοση του πρώτου και με τη βοήθεια της εξαιρετικής ομάδας της Ελληνοεκδοτικής, εύχομαι πως σε λίγους μήνες θα είναι στα ράφια και το δεύτερο.   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου