Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017

Πώς απασχολούμε το μικρό αδερφάκι, όταν το μεγάλο έχει διάβασμα;


Πλησιάζει ο Σεπτέμβρης και σιγά σιγά θα μπούμε σε πρόγραμμα.

Συνήθως μία με δύο βδομάδες πριν την έναρξη του σχολείου (δηλαδή περίπου αρχές Σεπτέμβρη), αρχίζουμε σιγά σιγά να μπαίνουμε στην χειμερινή μας ρουτίνα. Δηλαδή πάμε νωρίτερα για ύπνο κλπ.

Ξεκινάμε τόσο νωρίς γιατί θέλω να μπούμε ομαλά σε αυτή την κατάσταση ώστε να μην έχουμε κλάματα και γκρίνιες.

Το καθημερινό διάβασμα δεν είναι κουραστικό ακολουθώντας αυτά τα μικρά βήματα που σας είχαμε αναφέρει πριν κάμποσο καιρό, και μάλιστα μπορείτε να το κάνετε παιχνίδι με αυτές τις ιδέες που μοιραστήκαμε μαζί σας όταν η Χριστιάννα μου ήταν στην Α' Δημοτικού.

Βασικό ρόλο παίζει η καλή οργάνωση. Φτιάξτε ενα χρονοδιάγραμμα για να δείτε πότε θα διαβάζει το παιδί, πότε θα τρώει κλπ και προσπαθήστε να το τηρήσετε. Να έχετε στο νου σας ότι η καλύτερη ώρα για διάβασμα είναι μετά το μεσημεριανό που ακόμα δεν είναι κουρασμένο το παιδί.

Όταν όμως έχετε άλλο ένα μικρότερο παιδάκι τότε τα πράγματα περιπλέκονται. Ο μαθητής θέλει να διαβάσει, το μικρότερο παιδί θέλει να παίξει στον ίδιο χώρο, τρέχοντας και φωνάζοντας. Πού να πρωτοπάτε και με ποιο να πρωτοασχοληθείτε;


Σε αυτή την θέση βρέθηκα και εγώ πριν 3-4 χρόνια όταν ξεκίνησε η Χριστιάννα μου το Δημοτικό.
Όσο ο Γιώργος ήταν μωρό ακόμα τα πράγματα ήταν εύκολα. Είτε κοιμόταν στην αγκαλιά μου (ή στο κρεβάτι του) είτε καθόταν ήσυχος στο καρεκλάκι του ή στο πάτωμα και έπαιζε με τα παιχνίδια του (ναι, ήταν πολύ ήσυχος όταν ήταν μωρό....καμία σχέση με τώρα!!!).
Μεγαλώνοντας όμως τα πράγματα γίνοται πιο δύσκολα. Αν το μικρό παιδί ακόμα κοιμάται το μεσημέρι τότε βρίσκεται ο χρόνος. Ο Γιώργος μου όμως τις περισσότερες φορές ήταν ξύπνιος και πλέον δεν μπορούσε να κάθεται σε ένα σημείο, αλλά ήθελε να παίζει και να τρέχει πάνω κάτω, συνήθως φωνάζοντας είτε εμένα είτε την αδερφή του.

Αρχικά λοιπόν αυτό που έκανα είναι να του δίνω δραστηριότητες. Μερικές από αυτές είναι:
- ζυμαράκι ή πλαστελίνες (συνήθως σπιτικές και κάθε φορά πρόσθετα και κάποιο άλλο υλικό για να είναι διαφορετικές πχ γκλίτερ, άρωμα απο κανέλα ή σοκολάτα, του έδινα να φτιάχνει χρώματα
- βιβλίο με αυτοκόλλητα
- ζωγραφική με διαφορετικά υλικά κάθε φορά (πχ ρολά, πινέλα, καμβά, μεγάλο χαρτόνι, κηρομπογιές, πινέλα... ό,τι βρείτε στο σπίτι σας που δεν το θέλετε δώστε το στο παιδί για ζωγραφική... κουτιά από παπούτσια, κούτες , κουτιά από δημητριακά, από καφέ κλπ)
- παζλ
- κυβάκια


Κάποια στιγμή, όταν είπα ότι ειναι ώρα για διάβασμα, με ρώτησε ο Γιώργος (
περίπου στα 3-3,5χρ):
- Θα διαβάσω και εγώ;
- Θέλεις; τον ρώτησα.
- Ναι, θέλω είμαι μεγάλος πια!

Έτσι ξεκινήσαμε να έχουμε την ώρα των εργασιών. Βάλαμε στο δωμάτιο του Γιώργου το παιδικό τραπεζάκι και την καρεκλίτσα που είχαμε στο σαλόνι για παιχνίδι, και το κάναμε γραφείο. Του πήρα βιβλία δραστηριοτήτων κατάλληλα για την ηλικία του, μολυβοθήκη και όλα τα σχετικά και πηγαινοερχόμουν από το ένα δωμάτιο στο άλλο όποτε χρειαζόταν. Έτσι και τα 2 παιδιά έκαναν τις εργασίες τους.
Αυτό δούλεψε πολύ καλά και μάλιστα έτσι θα κάνουμε και φέτος!

Έσείς πώς διαχειρίζεστε παρόμοιες καταστάσεις; Θα χαρούμε να πάρουμε ιδέες!

Σας φιλώ γλυκά!


2 σχόλια:

  1. Αυτό ακριβώς κάνουμε κι εμείς, η μικρή μου κόρη ήθελε κι αυτή να διαβάζει κι έτσι της δώσαμε προγραφικές ασκήσεις να κάνει και ζωγραφική και ήταν πολύ χαρούμενη, έτσι θα συνεχίσουμε και φέτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο γλυκιά μανούλα!!!
      Αν βρεις τον τροπο όλα είναι πιο εύκολα!!!
      Να χαίρεσαι τους θησαυρούς σου!!!
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή